Słodycze reklamowe z nadrukiem w marketingu sieci restauracji

Słodycze reklamowe
Słodycze reklamowe

Współcześnie wszystkie przedsiębiorstwa funkcjonujące we wszystkich praktycznie branżach są zmuszone do prowadzenia mniej lub bardziej intensywnych działań o charakterze marketingowym. Dlaczego jest to takie ważne? Ponieważ reklama jest warunkiem poznania przez klientów oferty firmy. Bez tego nie ma mowy o zwiększeniu sprzedaży, a wraz z tym dochodów firmy. Dotyczy to wszystkich przedsiębiorstw, jak wspomniano, w tym np. sieci restauracji. Są to często duże firmy, nawet międzynarodowe, których dochody pozwalają na podejmowanie działań reklamowych na wielką skalę. Poza reklamą w telewizji działaniami takimi może być dystrybucja upominków dla klientów.

W przypadku restauracji sieciowych może to wyglądać w dwojaki sposób. Po pierwsze, słodycze reklamowe (przykład gadżetów) mogą być wręczane klientom na sali, tzn. tym, którzy przyszli do danej restauracji i coś zamówili. W innym przypadku można owe podarunki wręczać tylko tym, którzy wydali odpowiednio wysoką kwotę, albo też zakupili konkretny produkt, objęty promocją.

Nie jest to oczywiście jedyna forma dystrybucji. Słodycze reklamowe mogą także trafiać do rąk przypadkowych przechodniów w różnych punktach w większych ośrodkach miejskich. Czy jest to działanie opłacalne? Jak najbardziej tak, tym bardziej, że sieci restauracji są przeważnie powszechnie znane, a zatem nie ma potrzeby przedstawiania swojej marki. Jest tylko potrzeba zachęcenia konsumentów do odwiedzenia tej restauracji. Upominkiem taki można ich zachęcić do tego bardzo skutecznie. Aby zwiększyć skuteczność tej metody, można owo rozdawanie prowadzić w miejscach ruchliwych, jak parki, centra handlowe, okolice ważnych punktów komunikacyjnych, itd.

Słodycze reklamowe noszą różnego rodzaju nadruki promujące daną sieć restauracji. Nadruki te są istotne nie tylko ze względów reklamowych, ale także estetycznych. Mają bowiem za „zadanie” podniesienie poziomu atrakcyjności wizualnej gadżetu. Atrakcyjność wizualna jest tutaj bardzo ważna. A nadruki mogą np. eksponować logo i nazwę firmy, a ponadto hasła reklamowe czy też mniej lub bardziej rozbudowane motywy graficzne.