Czekoladki reklamowe i ich wpływ na apetyt

Czekoladki reklamowe
Czekoladki reklamowe

Firmy szukające sprawdzonego sposobu na wypromowanie swojej działalności, bardzo często sięgają po produkt, jakim są czekoladki. Nic w tym dziwnego – jest to wyrób niedrogi, a jednocześnie niezwykle skuteczny. Stanowią one świetną alternatywę dla długopisów, koszulek czy kubków. Tego typu słodkości wykorzystać można na wiele różnych sposobów – rozdając je w trakcie wydarzeń branżowych takich, jak targi lub konferencje, wysyłając kluczowym kontrahentom z okazji Bożego Narodzenia lub Wielkanocy czy dołączając do składanych zamówień w charakterze miłego, bezpłatnego upominku. W jaki sposób czekoladki wpływają na nasz apetyt? Poniżej garść ciekawostek na ten temat. Serdecznie zapraszamy do lektury wpisu!Pisząc o wpływie produktu, jakim są czekoladki reklamowe na nasz apetyt, warto powołać się na badania przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu Kopenhaskiego, które dowodzą, że czekolada skutecznie redukuje apetyt zarówno na słodkie, jak i tłuste oraz słone jedzenie, wywołując długotrwałe uczucie sytości. W testach wzięły udział 2 grupy ochotników. Jednym podano 100 gram czekolady gorzkiej, drugiej – identyczną ilość jej mlecznej wersji. Słodkości zawierały taką samą ilość kalorii. Po jakimś czasie badani zostali poczęstowani pizzą. Mieli ją jeść tak długo, aż nie poczują się zupełnie syci. Po zakończonym posiłku zmierzone zostało spożycie kalorii. Jak się okazało, badani, którzy jedli gorzką czekoladę, spożyli o 15 procent mniej kalorii niż reprezentanci drugiej grupy.

Gorzkie czekoladki reklamowe mają również szereg innych cennych właściwości. Skutecznie chronią one przed szkodliwym działaniem wolnych rodników, redukują ryzyko zakrzepów, sprzyjają odchudzeniu, zwiększają wydzielanie endorfin oraz łagodzą niepokój.

Gorzkie Czekoladki reklamowe mają niski indeks glikemiczny, co sprawia, że po ich zjedzeniu poziom glukozy we krwi rośnie w wolnym tempie. Co więcej, zawierają one duże ilości nienasyconych kwasów tłuszczowych skutecznie redukujących poziom tak zwanego złego cholesterolu.